עין תאופיק

ביער מבוא חמה מחכה לכם מעיין ציורי ומעליו גשרון, שנלקחו כמו מהאגדות. אפשר ורצוי ללכת בשבילים עד לכפר הסורי הנטוש תאופיק, שממנו תוכלו ליהנות מתצפית נהדרת על הכנרת

• טבע, מעיין, לילדים, תצפית.

אופן הגעה: מצומת צמח נוסעים מזרחה בכביש 92 ובצומת מעגן ממשיכים ישר לכביש 98 לכיוון חמת גדר. מהצומת נוסעים כ-6.5 ק"מ עד למפגש עם כביש 7599 (שמוביל לחמת גדר), וממשיכים בכביש 98 בפנייה חדה שמאלה ומתחילים לטפס צפונה לכיוון מבוא חמה. לאחר כ-3.7 ק"מ פונים שמאלה לכיוון יער מבוא חמה. ממשיכים ישר עם השילוט לשביל הגולן, פונים ימינה ולאחר כ-0.5 ק"מ מגיעים  לחניון יער מבוא חמה, שלידו נמצא עין תאופיק.

• waze: עין תאופיק.

קצת על המקוםאם ברצונכם לשלב טיול רגלי קצרצר, השתכשכות במים, נוף מרהיב או סתם להירגע בטיולכם בצפון – בדרום רמת הגולן מחכה לכם פינת חמד מקסימה וירוקה למרגלות קיבוץ מבוא חמה: עין תאופיק. תחת עץ אקליפטוס תמצאו מעיין שמתנקז אל בריכה, שלידה תוכלו לעשות פיקניק, לרחוץ במים, להתפעל מהנוף וגם לפגוש את הסוסים של קיבוץ מבוא חמה, שמגיעים לשתות מהמעיין, שנמצא בשטח המרעה שלהם.

למעיין עצמו שני חלקים: הראשון הוא שוקת האבן (שממנה שותים הסוסים) והשני הוא בריכת אבן מלאכותית, שבנו בני הקיבוץ לזכר חברם. עומק המים בבריכה כמטר אחד והם נקיים ומתאימים לרחצה. מהבריכה תוכלו ליהנות מנוף נפלא אל כל עמק הירדן והכנרת.

המלצות נוספות

שביל הגולן

שביל הגולן– שביל הגולן, האח הקטן של שביל ישראל, הוא שביל טיול ארוך בן כ-120 ק"מ המתחיל בחרמון ומסתיים במורדות הגולן בתצפית על הכנרת.

יער אודם

יער אודם הוא שריד ליער גדול יותר שכיסה את האזור עד לפני מאה שנים. הצ'רקסים שהתיישבו בגולן במאה ה-19 כרתו את עצי היער לבנייה ומכירה

עין דיבשה – דרבשיה

לפני שנים שוקמה טחנת הקמח דרבשיה בידי בן קיבוץ גונן, פעלה שוב אך הוזנחה. אפשר לחצות את פלג המים ולהיכנס למבנה, להציץ אל אמת המים

עין שוקו

עין שוקו נובע בדרום רמת הגולן, בתחומי שמורת טבע מצוקי האון. בעבר היה שמו של המעיין עין א-תינה או מעיין התאנה, אך בהמשך נקרא על