רכס בשנית- חזיקה

רכס בשנית שבמזרח הגולן מאפשר תצפית מרהיבה אל הרמה, הגלעד, החורן והגליל. הרכס הבזלתי הוא שריד להרי געש קדומים, ועובר בו מסלול מקסים ופשוט, שיורד מפסגת הר חזק, עובר דרך יער אלונים ומסתיים בשרידי כפר צ'רקסי שלצידם מעיין. המסלול מתאים לכל ימות השנה, אך מומלץ במיוחד בסתיו, עם פריחת החלמוניות והסתווניות, ובחורף, אז תוכלו ליהנות כאן מהשלג

-משך מסלול: שעתיים

-רמת קושי: קל 4 קילומטר.

• מתאים למשפחות, מתאים לאופניים, טיול פריחה.

-איך מטיילים: הולכים על סימון של שביל ירוק.

-אופן הגעה:

המסלול הוא קווי (אינו מעגלי), ולכן דורש הגעה בשני רכבים.

אם מגיעים ברכב אחד, יש לחנות בתחילת המסלול, ובסוף המסלול לתפוס טרמפ בחזרה אליו (עדיף להשתמש באפשרות הזו כשיש תנועת מטיילים באזור - בעיקר בסופי שבוע). אפשרות נוספת היא לעשות רק חלק מהמסלול ולחזור בחזרה בשלב מסוים.

הגעה בשני רכבים: מצומת יהודיה שבצפון הכנרת מטפסים בכביש 87. בצומת המפלים ממשיכים ישר ובצומת הבשן, פונים שמאלה (צפונה) לכביש 98, לעבר אלוני הבשן. לאחר כ-3 ק"מ, נראה מצד ימין שלט עם סימון שבילים ירוק המסמן את סוף המסלול היורד מרכס חזקה.  בנקודה זו יש מקום לחנות משני צידי הכביש – נשאיר כאן רכב אחד שימתין לנו בסוף המסלול. עם הרכב השני ניסע לתחילת המסלול - נמשיך צפונה עוד כ-3 ק"מ, עד שנגיע לפנייה ימינה להר חוזק. נטפס בכביש, שלצידו ניתן לראות סימון שבילים ירוק על עמודי טלפון, עד שנגיע למגרש חנייה, שם נחנה את הרכב ונצא לטיול הרגלי.